Selamat Datang | Blog saya tak sehebat blog awak. ;) | Do follow mine kalau mahu | DASHBOARD



Bel0g AkU pUnyEr sUkEr <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1409074886836510992\x26blogName\x3dbEl0g+AkU+pUnyEr+sUkEr\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://missp0tpet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://missp0tpet.blogspot.com/\x26vt\x3d-1674981235031040917', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
cEritErA

0wnEr

tUt0riAl

iNf0
Dia pandai dari aku ?
Saturday 19 May 2012 | 10:45 pm | 0 p0tpEt(s)

Assalamualaikum  ^-^


Hype !


Hari nie hari sabtu. Betol tak kengkawan ? Kalau hari sabtu, maksudnya budak-budak sekolah cuti la kan. Haa, yang nie lagi la betol kan kengkawan ? Time saya bergelar pelajar sekolah dulu-dulu, selalu dok kira hari. Sebab tak sabar-sabar nak tunggu hari sabtu ngan ahad. Walaupon cuti cuma 2 hari jerp, tuh pon dah cukup berbaloi sangat-sangat dah. Tak payah nak bangun pagi, mandi manda segala, euwww...euwww...seronokkkkkkkk ! 


Okeyh, sekarang nak bercerita pasal DIA PANDAI DARI AKU..... setiap kalai cuti sekolah hujung minggu, tepat jerp pukul 11 pagi.. Kompem telepon saya berbunyi. Haa, dah kenal sangat dah la sape yang dok tepon tuh. Tak lain tak bukan, my cousin, Fatihah. Saya panggil die adeq tehah jer. Die selalu lepak kat umah saya bile cuti sekolah. Sebab nak mintak tolong saya ajar die sumer keje sekolah die. 5 minit lepas die letak tepon, die pon sampai la kat rumah saya. *rumah kitorang sebelah jer pon*  Dia bawak dalam 4 or 5 buah buku macam tuh. So, Dengan penuh bersemangat nye, si cikgu nie nak mengajar anak buah dia. Duduk kat sebelah die, then suruh die bukak buku mane yang dia nak saya ajarkan. Die pon bukak la buku tuh.  Then, dia cakap "Haa, cikgu suruh buat yang nie" sambil dok tunjuk kat buku tuh.






Erk, terdiam kejap bile tengok die tunjuk mende alah tu. *gambar kat atas tu ha*  I guess, dia nak mintak saya ajarkan dia math. Kalau buku BM dia tuh, dah siap lame da. Biasa nya saya jadi cikgu math dia je. Haaa, hari nie...............nahhhhhhh, hamek kau ! *menggelabah kejap*  SUMPAH, mase sekolah dulu-dulu tak pernah belajar arab kot. Kalau setakat jawi tu, saya tahu laa. Nie, bahasa arab. Nak ajar ape ? Saya pulak yang tanya dia, ape maksud semua-semua tuh. Adeq tehah, sengih-sengih jerp. Dia pon tak tahu. Yang dia tahu, cuma "Ma Anta". Haa, ape tuh ? Bile saya tanye maksud "Ma Anta", die cakap "Ntah la ustazah".  Wokkkkkkkkkkkkk,..... *pening suda*  


So, terus terang je la saya cakap kat dia, mase saya sekolah dulu tak belajar bahasa arab. Saya tak dapat nak ajar dia. Lepas tuh, die buat la muke sedih. Olololo,...... kesian pulak tengok. Budak darjah 1, memang la berdisiplin. Keje sekolah kene complete. Nanti dah masuk tingkatan 1, kompem-kompem.......ade je keje sekolah yang berlubang. *Sebab tak siap*   kekeke. Bile saya teliti betol-betol gambar tuh, i guess dia suruh kite tulis je nama-nama barang yang orang tuh pegang. Tapi, macam mana nak tahu nama-nama tuh semua ? *dah pening dah*   Then, saya bukak la semua page buku tu. Tengok satu-satu. 



And lastly.................






Euww, i got it ! *syok kemain lagi*   Lepas tuh, saya suruh je la die copy sebijik-sebijik ayat tuh. *yang dah siap kaler tuh*  Then isi kat tempat kosong yang dalam page mule-mule tadi. Saya tak sure sangat jawapan tuh betol or tak. Saya cuma buat ikut akal logik saya jer. Harap-harap betol la. *belom penah buat ajaran sesat lagi kat budak kecik tuh*




Pssss : Tengok, budak umo 7 tahun pandai bahase arab. Saya yang 20 tahun nie, tak tahu ape-ape. *sigh*











← Past | Present →
Je t'aime ♥


Assalamualaikum n hye !
Nie belog kepunyaan saye, missp0tpet. Sori sgt2 law ade sape2 yg terase hati dgn ape yang saye coretkan. Em, tak suke dengan belog saye ? Nyah kamu dari sini !

Letta's
Daisypath Anniversary tickers





Cop tapak kaki

Hype k0rang !

Tinggalkan cop tapak kaki k0rang kat sini 0keyh. Tenkiu ;)





follow missp0tpet here!

Hype k0rang !

Follow saya kalau mahu. =)