Selamat Datang | Blog saya tak sehebat blog awak. ;) | Do follow mine kalau mahu | DASHBOARD



Bel0g AkU pUnyEr sUkEr <body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d1409074886836510992\x26blogName\x3dbEl0g+AkU+pUnyEr+sUkEr\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dBLUE\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://missp0tpet.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://missp0tpet.blogspot.com/\x26vt\x3d-1674981235031040917', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
cEritErA

0wnEr

tUt0riAl

iNf0
Tolong jangan sentuh !
Friday 27 April 2012 | 11:18 pm | 0 p0tpEt(s)

Assalamualaikum  ^-^


Hype !


Er, 'Tolong Jangan Sentuh' ? Tolong jangan sentuh ape tuh ? Tolong jangan sentuh saya ? Eh, of coz la jangan sentuh saya ! Tu sudah semestinye. He3. Er, sekarang nie bukan nak cerita pasal diri saya, tapi nak cerita pasal hamster saya tuh. Hurmmm, ekceli saya nak bagitahu yang saya dah dapat cucu ! Bangge gile wok. hikh0k! Anak-anak saya chizy dan chiky dah dapat anak. Tuh bermakna keturunan Letta dah berkembang.  ;)  Tapi tak sure la jantina diorang. Hurmmm. Saya lemah bab2 nak tilik2 jantina nih. Malehhhhh la. Tunggu die besar sket, baru tengok sama ada die jantan or betina. 



* Letta *



Ha, nampak tak ? Nampak tak ? Tuh la anak2 Letta. Hari nie genap 10 hari diorang dilahirkan ke muka bumi nie. Diorang lahir sama dengan tarikh besday saya taw, cuma bulan laen. 17.04.2012. * tarikh keramat * Sebenarnya, anak2 Letta ade 3 ekor.. Tapi, disebabkan saya tukar habuk diorang haritu, so mak die marah menggila vaviiiiiiiiiiiiiii. Die pergi gigit anak die sampai mati. SUMPAH, kesian gile tengok anak die yang mati tuh. Dah la cacat, lepas tuh mak die pulak bunuh die. Sekarang tinggal lah 2 ekor nie je haa. Haaa, bukan saje2 je saya tukar habuk diorang tuh. Tak tahan la dengan bau air kencing si chizy. Air kencing die bau kuat giler kot ! So, kalau sape2 nak bela hamster, korang kena la rajin + sabar. Kalau takkkk, kompem korang buang je hamster korang tuh kan. 


Kalau hamster korang tuh beranak, korang jangan sesekali gatai2 tangan nak pegang anak2 die. Nanti mak die dengan muke tak bersalah nye akan makan anak die hidup2. Sebab die fikir tuh bukan anak die. Lepas tuh, kalau boleh habuk dalam sangkar tuh korang tak payah la tukar. Tunggu la anak die besar sket, baru tukar laen. Kalau habuk tuh berbau kuat sangat nak buat macam mane ? Okeyh, kalau habuk diorang tuh bau kuat sangat, korang jemur la dekat cahaya matahari biar habuk tuh kering sket + kurang sket bau die. Jangan kasi cahaya matahari kena semua sangkar pulak, bagi kene separuh cukup la. Kang mati pulak hamster korang tuh. Kalau saya, saya jemur sket dekat cahaya matahari, lepas tuh taburkan 'Hamster Bathing Sand' ataupon pasir yang digunakan untuk korang mandikan hamster tuh. Lagi satu, bile hamster dah beranak, korang asingkan la si bapak ngan si mak yerk. Takut2 si bapak tuh makan anak die. Bile anak die da besar, baru la satukan diorang 1 keluarge okeyh  ;)



Pssttt, anak hamster tuh kecik sangat n dorg sangat chumelll.  <3








← Past | Present →
Je t'aime ♥


Assalamualaikum n hye !
Nie belog kepunyaan saye, missp0tpet. Sori sgt2 law ade sape2 yg terase hati dgn ape yang saye coretkan. Em, tak suke dengan belog saye ? Nyah kamu dari sini !

Letta's
Daisypath Anniversary tickers





Cop tapak kaki

Hype k0rang !

Tinggalkan cop tapak kaki k0rang kat sini 0keyh. Tenkiu ;)





follow missp0tpet here!

Hype k0rang !

Follow saya kalau mahu. =)